+45 32 59 86 31 kontor@landsbyskolen.dk

SFO Krudtuglen

SFO Krudtuglen 🦉

Krudtuglen er et fritidstilbud til skolens børn fra 0. klasse til og med 3. klasse.

Vi har åbent fra kl. 6.45 til 8.15, hvorefter skolens lektioner begynder. Når skoledagen er forbi, åbner vi igen til kl. 17.00.

På skolefridage har vi åbent fra kl. 6.45 til 17.00. Vi har dog lukket mellem jul og nytår, samt 4 uger i sommerferien.

Første uge i sommerferien tager vi på fælles koloni – en tradition, som vi og børnene glæder os til.

Hverdagen i SFO’en

I SFO’en tilbyder vi forskellige aktiviteter som fx. kreative værksteder eller forskellige former for boldspil, men der er også masser af plads til fri leg, til afkobling efter en lang skoledag eller til lidt lektiehjælp. Ud over skolens lokaler gør vi brug af lokalområdet, når vejret tillader det. Vi tager fx i Strandparken, på Fælleden eller Kastrup Fort med børnene.

Hver dag får børnene frugt, hvis ikke vi bager eller laver lidt mad sammen.

Fredage i SFO’en har særlig status, fordi det er sidste dag inden weekenden, der har vi “filmklubdag”. Sidst men ikke mindst holder vi SFO talentkonkurrence den sidste fredag i hver måned, hvor vi støtter og hepper på de seje og modige deltagere.

Når de har fri fra skole, og går i SFO, ved vi som regel, hvordan deres dag har været. For at synliggøre hvad vi laver i SFO’en, hænger vi et ugeskema op på hoveddøren. I salen har vi en tavle, der viser hvad vi laver hver dag, og hvem der er på arbejde.

💙 Det gode ved vores lille SFO er, at alle kommer til at lære hinanden at kende på tværs af klassetrin. Personalet har et godt samarbejde med lærerne i indskolingen. Vi møder tidligt og kan derfor følge børnenes dag, fordi vi er støttelærere der.

Åbningstider

SFO’en er åben kl. 6.45 – 8.15

SFO’en åbner igen, når klasserne har fri fra skole og lukker kl. 17:00

Telefonen er åben fra kl. 6.45 – 8.15  & 13.00 – 17:00

Udviklingen af børnenes sociale kompetencer vægtes højt, samt samarbejdet med klasselærere. Målsætningen er, at det skal være sjovt at være i Krudtuglen.

– Glæde giver overskud
– Glæde giver et positivt livssyn
– Velvære giver større rummelighed og respekt for forskellighed

Morgensamling

I foråret 2023 begyndte 0.-, 1.- og 2. klasse at mødes hver morgen og synge sammen. Vi har fået lært en masse nye sange, og det har vist sig at være en rigtig dejlig måde at starte dagen på.

Kommunikation

På Landsbyskolen ønsker vi et tæt samarbejde med forældre og børn. I hverdagen er der mulighed for at tale med medarbejderne, når man henter sit barn. En god kommunikation imellem SFO og forældre er med til at skabe trivsel omkring barnet.

Med jævne mellemrum tilbyder vi forældrekaffe, hvor forældre er velkomne til at komme og få en snak om,  hvad vi laver i SFOen.

Forældreintra er vores primære kommunikationsmiddel.

Vær opmærksom på, at tilmelding til forskellige aktiviteter, nyt skoleår, og mødetid i ferien også foregår via forældreintra.

Informationer om det enkelte barn sendes ud som individuel besked.

Man skriver på tavlen ved indgangen hvornår barnet bliver afhentet og af hvem.

SFO Personale

Kasper Ulk